dead island 2 hra 16 hier, po ktorých sa zľahla zem

16 hier, po ktorých sa zľahla zem

Posledná úprava:

Herný priemysel a hlavne samotný vývoj hier je často zahalený tajomstvom. Hráči dnes nemajú šancu zistiť, čo je vo vývoji a aj keď sa stane, že na internet uniknú informácie, bez potvrdenia samotného štúdia si nemôžeme byť istí.

Za posledných niekoľko rokov bolo oznámených množstvo hier. Niektoré vyšli načas, niektoré s meškaním a niektoré … zatiaľ vôbec. Čo je ešte smutnejšie, po niektorých hrách sa akoby zľahla zem. Po tom, čo ich vývojári oznámili, o nich vieme len veľmi málo, alebo vôbec nič.

V tomto článku vám prinášame výber 16 hier, po ktorých sa akoby zľahla zem, spolu s informáciou, ako dlho je to od oznámenia a v akom stave je momentálne tá ktorá hra.

In the Valley of Gods

Čas od ohlásenia: 2 roky a 4 mesiace
Momentálny stav: Vývoj pozastavený

Pri príležitosti podujatia Game Awards v roku 2017 ohlásil vývojár Campo Santo svoju novú hru s názvom In the Valley of Gods. Malo ísť o FPS hru zasadenú do roku 1920 a hlavnými hrdinami mal byť filmový štáb, ktorý pátra po stratených pokladoch.

Podobne ako v hre Firewatch, skvelom debutovom titule rovnakého štúdia, aj v tejto hre malo ísť o mix adventúry s emotívnym príbehom. Krátko po ohlásení však bolo štúdio odkúpené spoločnosťou Valve a po krátkom čase vyšlo oznámenie, že vývoj hry je pozastavený a štúdio sa sústredí na iné projekty. Išlo o Half-Life: Alyx.

Witchfire

Čas od ohlásenia: 2 roky a 4 mesiace
Momentálny stav: Vo vývoji

Pri Game Awards 2017 ešte ostaneme. Na podujatí bola totiž oznámená ešte jedna hra, ktorá na seba necháva dlho čakať. Ide o Witchfire od štúdia The Astronauts. Po ohlásení sa nie len po hre, ale aj po štúdiu akoby zľahla zem a do dnešného dňa je štúdio málo aktívne.

Podľa posledných informácii je však hra stále vo vývoji. Štúdio z času na čas ponúkne na svojom blogu aktualizáciu momentálneho stavu. Posledná taká správa je z februára. Štúdio sa k hre vyjadrilo, že bude hotová, keď bude hotová.

Metroid Prime 4

Čas od ohlásenia: 2 roky a 10 mesiacov
Momentálny stav: Vo vývoji

Dlho očakávaná hra Metroid Prime 4 bola ohlásená na E3 v roku 2017. Celých 10 rokov po vydaní Metroid Prime 3. Je sklamaním, že sa hra neukázala na E3 2018, ani na Game Awards v tom istom roku. Nintendo však prelomilo mlčanie a oznámilo, že na hre sa opäť pracuje.

Štúdio, ktoré hru po reštarte vývoja dostalo však mlčí, keďže je to zatiaľ len rok. Dúfame však, že na štvorku nebudeme musieť čakať ďalších 10 rokov.

Skull & Bones

Čas od ohlásenia: 2 roky a 10 mesiacov
Momentálny stav: Vo vývoji

Na E3 2017 bola oznámená aj zaujímavá pirátska hra od Ubisoftu, Skull & Bones. Má obsahovať ako multiplayer, tak aj kampaň. Od oznámenia však bola hra odložená už dvakrát. Po prvýkrát z jesene 2018 na rok 2019-2020 a druhýkrát bol dátum vydania stanovený na „po marci 2020“.

Hra by mala mať aj uzavretú a otvorenú betu, avšak ani k tomu neexistujú žiadne bližšie informácie. Registrovať sa do nej však stále môžete.

Payday 3

Čas od ohlásenia: 3 roky a 10 mesiacov
Momentálny stav: Vo vývoji

Payday 3 bol prvýkrát potvrdený v máji 2016, keď štúdio Starbreeze získalo práva na značku od pôvodného vývojára 505 Games. Nové štúdio začalo práce na Payday 3 vo februári nasledujúceho roku. K dátumu vydania vyšlo zaujímave vyhlásenie v zmysle, že si štúdio vezme toľko času, koľko bude potrebovať.

Starbreeze sa však na dlhý čas odmlčal a prešiel si aj finančnou krízou, po ktorej sa musel reštartovať. Nový dátum vydania je momentálne stanovený na roky 2022 až 2023 a momentálne sa pre hru hľadá vydavateľ.

The Talos Principle 2

Čas od ohlásenia: 3 roky a 11 mesiacov
Momentálny stav: Vo vývoji

Pokračovanie hry The Talos Principle bolo oznámené v tichosti na podujatí Nordic Game Conference v roku 2016. Za takmer štyri roky, ktoré ubehli, štúdio nevydalo žiadne smerodajné vyhlásenie o tom, ako je na tom hra.

Na Steame sa však objavilo vyhlásenie, že momentálne sa štúdio sústredí na hru Serious Sam 4, ktorá by mala vyjsť v tomto roku. Pravdepodobne po vydaní tejto hry sa bude štúdio opäť sústrediť na Talos Principle 2.

Two Worlds III

Čas od ohlásenia: 4 roky
Momentálny stav: Vo vývoji

Vývojár TopWare Interactive oznámil hru v roku 2016. Vtedy bola ešte len na papieri. V tom čase sa však predpokladalo, že vývoj zaberie asi tri roky.

Po tom, čo ich v roku 2019 kontaktoval zahraničný magazín Wccftech sa štúdio vyjadrilo, že hra je momentálne asi 5 alebo 6 rokov od vydania. To nás privádza k roku vydania 2022 alebo 2023.

System Shock 3

Čas od ohlásenia: 4 roky a 4 mesiace
Momentálny stav: Vo vývoji

Fanúšikovia hier System Shock už majú čakanie natrénované veľmi dobre. Trojka nebola potvrdená až do roku 2015, čo je celých 16 rokov od vydania System Shock 2.

Nasledujúce tri roky sa však nič podstatné nedialo. Ticho bolo prerušené až posledný december, kedy vyšiel nádejný gameplay trailer. Neskôr, vo februári, sa objavili informácie, že vývoj hry je veľmi pozadu a celý tím, ktorý na hre pracoval, už nie je zamestnaný.

Podľa posledných informácii je System Shock 3 stále vo vývoji, avšak naozaj s minimálnou mierou informácii, ktoré o hre vieme.

Wild

Čas od ohlásenia: 5 rokov a 8 mesiacov
Momentálny stav: Vo vývoji

Michel Ancel, tvorca úspešných hier Rayman a Beyond Good & Evil oznámil svoj ambiciózny, nový projekt na Gamescome v roku 2014. Má ísť o exkluzivitu na konzolu PlayStation 4. Hra sľubuje naozaj veľa a ešte viac toho sľúbila rok na to, na Paris Game Week.

Bohužiaľ to je posledné oficiálne slovo ohľadom tohto projektu. Ancel momentálne pracuje na Beyond Good & Evil 2 v Ubisofte a je to už niekoľko rokov čo on, alebo jeho štúdio, ktoré na hre Wild pracuje, niečo oznámili.

Šanca tu však stále je, keďže v posledných mesiacoch sa na internete objavili nové pracovné pozície, ktoré chce štúdio obsadiť. Oficiálna stránka taktiež dostala nové obrázky z hry. Na detailnejšie informácie však stále čakáme.

Dead Island 2

Čas od ohlásenia: 5 rokov a 10 mesiacov
Momentálny stav: Vo vývoji

Hra, po ktorej sa doslova zľahla zem. Predstavená na E3 2014 vývojárom Deep Silver. Vtedy sa začal naozajstný herný príbeh.

Na hre malo podľa portálu Polygon pracovať štúdio Techland, ktoré stálo aj za Dead Island. Namiesto toho sa však štúdio zameralo na Dying Light a vývoj Dead Island 2 sa presunul na nové štúdio – Yager (Spec Ops: The Line).

Vďaka tomu sa dátum vydania presunul z roku 2015 na 2016. Pár mesiacov na to sa Deep Silver rozhodlo stiahnuť štúdio Yager z vývoja, za čo vďačíme nezhodám pri vývoji. Hru následne dostalo štúdio Sumo Digital (LittleBigPlanet 3). Tak sa začali ďalšie tri roky ticha, kým sme dostali ďalšiu informáciu.

V roku 2019 oznámil THQ Nordic, že vo vývoji hry sa opäť mení štúdio. Sumo odišlo, prišlo Dambuster Studios (Homefront: The Revolution). Tento krok posunul hru k jeho tretiemu štúdiu. To ho má doteraz a vývoj zdá sa pokračuje, aj keď v tichosti.

Deep Down

Čas od ohlásenia: 7 rokov a 2 mesiace
Momentálny stav: Vývoj pozastavený

Hru Deep Down od Capcomu si môžeme pamätať z predstavenia konzoly PlayStation 4. Vtedy sa o hre hovorilo ako o next-gen dunegon-crawler hre. To bolo v roku 2013. Hra mala byť free-to-play a v Japonsku sa dokonca mala konať otvorená beta. Tá bola stanovená na február 2014.

Dátum otvorenej bety však prešiel bez náznaku otvorenej bety. Nový dátum znel „leto“. Aj to však prešlo bez akéhokoľvek náznaku a štúdio sa odmlčalo až do nasledujúceho februára. Capcom sa vtedy vyjadril, že prechádzajú veľkými zmenami a to je dôvod omeškania.

V novembri 2019 sme dostali ďalšie informácie, keď producent hry Yoshinori Ono v krátkosti povedal, že pôvodný tím ľudí, ktorí na hre pracovali, už nie je spolu. Pridal však, že nad hrou ešte nezlomili palicu a pokiaľ má Capcom zaregistrovanú značku, znamená to šancu na jej vydanie.

Star Citizen

Čas od ohlásenia: 7 rokov a 6 mesiacov
Momentálny stav: Vo vývoji

Narozdiel od ostatných hier v zozname je fér upozorniť, že Star Citizen je momentálne hrateľný, avšak stále len v alpha verzii so žiadnou vyhliadkou na plné vydanie.

Len málo hier sa však môže pochváliť tak zložitým procesom vývoja ako Star Citizen. Možno len Dead Island 2. Star Citizen sa prvýkrát objavil na crowd-fundingovej stránke, kde dokázal vyzbierať 275 miliónov dolárov od 2,5 milióna ľudí. Vtedy s nápadom na túto hru prišiel Chris Roberts. Ďalších 46 miliónov dolárov na vývoj dostala hra zo súkromných zdrojov.

Napriek tomu, že na vývoj bolo k dispozícii vyše 320 miliónov dolárov a prešlo vyše sedem rokov, hra stále nie je dokončená, ba zatiaľ sa nedostala ani do bety. Momentálna verzia hry je označená ako Alpha 3.8 a čo je horšie, Roberts prestal už aj hádať, kedy by mohla vyjsť plná verzia.

V roku 2015 oznámil Roberts hviezdy, ktoré sa budú podieľať na dabingu, respektíve ktoré budeme v hre môcť stretnúť. Išlo o mená ako Mark Hammil, Gary Oldman alebo Gillian Anderson. Tie mali byť súčasťou akejsi samostatnej pod-hry s názvom Squadron 42. Prvá z jej troch epizód mala vyjsť ešte v roku 2015. Následne bola posunutá o rok a následne znova. Beta verzia je momentálne naplánovaná na tretí kvartál tohto roku.

V marci sme však dostali oficiálne vyhlásenie, že ani jedna z 28 kapitol prvej epizódy nie je dokončená. Hru však okrem toho sprevádzali aj rôzne kontroverzie. Najprv sa hráči sťažovali na neuveriteľne drahé DLC do hry, ktoré stálo 27 tisíc dolárov. Tento balíček v hodnote solídneho ojazdeného auta mal obsahovať všetky dostupné vesmírne lode v hre.

Neskôr sa objavili informácie o tom, že boli upravené obchodné podmienky hry, čo zabezpečilo ťažšie získanie peňazí späť hráčom, ktorí o to žiadali. Neskôr sme sa zas mohli dozvedieť o vyše 100 sťažnostiach na americkú obchodnú inšpekciu, kde sa hráči sťažovali na neuveriteľne dlhý vývoj. V neposlednom rade tu je aj žaloba od spoločnosti Crytek, ktorá vývojárov žalovala na základe neoprávneného využívania ich CryEnginu v hre.

To nás privádza k záveru, že plná hra je v nedohľadne a beta verzia Squadron 42 je naplánovaná na tento rok. Či tomu hráči uveria alebo nie, je ale jasné.

Hellraid

Čas od ohlásenia: 7 rokov a 7 mesiacov
Momentálny stav: Vývoj pozastavený

Hra Hellraid bola spočiatku oznámená ako titul Project Hell v auguste 2012 štúdiom Techland (Dying Light). Kooperatívna akčná hra bola najprv uvedená ako titul pre staré konzoly (Xbox 360 a PS3), až neskôr sa vývoj presunul na Xbox One a PS4.

V roku 2015 Techland oznámil, že vývoj hry je momentálne pozastavený, keďže prvotná verzia sa nezhodovala s očakávaniami. Podľa slov štúdia bolo teda najlepšie riešenie poslať ju späť na začiatok a začať odznova.

Napokon sa Techland rozhodol presunúť svoje zameranie na Dying Light a odvtedy o hre mlčí. Len nedávno sa na internete objavili informácie, že na Hellraid sa pracovalo paralelne s Dying Light, aj keď s podstatne menším tímom ľudí. Nakoniec, keď výsledok nenaplnil očakávanie a Dying Light sa stal hitom, sa Techland rozhodol pozastaviť vývoj a sústrediť sa na ich úspešnú hru.

Routine

Čas od ohlásenia: 7 rokov a 8 mesiacov
Momentálny stav: Neznámy

Sľubne vyzerajúca hororová hra, ktorá mala byť exkluzivitou pre PC má tiež miesto v tomto neslávnom zozname. Oznámená bola v roku 2012 a vyjsť mala rok na to. Keď sa tento dátum vydania nepodarilo pretaviť do reality, vývojár Lunar Software ostal aktívny na všetkých sociálnych sieťach a hráčov ubezpečoval, že hra je stále vo vývoji.

V roku 2015 štúdio vyhlásilo, že si toho na plecia naložili viac, než môžu uniesť a podcenili vývoj hry. V októbri roku 2016 vyšiel ďalší trailer, ktorý oznamoval nový dátum vydania, tentoraz v roku 2017. Ako už môžete tušiť, keďže hra je v tomto zozname, ani tento dátum sa nedodržal.

Ako vysvetlenie ponúkli prehlásenie, že jeden z dvoch možných koncov hry jednoducho nebol taký „silný“ ako ten druhý a posledné úpravy zaberú nanajvýš mesiac, možno dva. To bolo posledný krát, čo štúdio vydalo oficiálne oznámenie.

Opäť sa ozvali až v roku 2018, keď magazínu Vice poslali vyjadrenie, že nemajú žiadny dátum vydania, pretože už nechcú zmeškať žiadny ďalší stanovený dátum. Od tejto správy prešli dva roky a stále nemáme žiadne ďalšie informácie.

Agent

Čas od ohlásenia: 10 rokov a 11 mesiacov
Momentálny stav: Neznámy

V roku 2009 na E3 predstavila spoločnosť Sony exkluzívny titul pre ich konzolu PS3 pod názvom Agent. Pod taktovkou ho mal Rockstar Games. Dátum vydania však nebol nikdy oznámený, aj keď niektoré informácie naznačovali rok 2010.

Ako rok 2010 prišiel, tak aj odišiel a v roku 2011 vydala spoločnosť Take-Two vyhlásenie, že Agent je stále vo vývoji. Po dvoch rokoch Rockstar v tichosti predĺžil ochrannú známku na názov aj logo hry. Rovnako tak učinil aj v rokoch 2014 a 2016. V roku 2018 však Rockstar oficiálne upustil od tejto značky a registráciu nepredĺžil.

Podľa zahraničných zdrojov skončili niektoré misie z hry v GTA 5, čo naznačuje, že hra Agent je už dávno pochovaná. Napriek týmto faktom Rockstar nikdy oficiálne neoznámil koniec vývoja a stránka hry funguje dodnes.

Beyond Good & Evil 2

Čas od ohlásenia: 11 rokov a 11 mesiacov
Momentálny stav: Vo vývoji

Druhé pokračovanie hry Beyond Good & Evil má za sebou taktiež dlhú cestu. Prvýkrát oficiálne oznámené v roku 2010 s náznakmi ešte v roku 2008. V roku 2012 bola hra podľa slov Ubisoftu ešte stále vo vývoji, ale spomaľovala ich tvorba Raymana.

Ubisoft znovu potvrdil štádium vývoja v roku 2014 a opäť sa odmlčal. Až do roku 2016, keď sa na internete objavili ďalšie informácie o hre a rok na to ho Ubisoft oficiálne predstavil na E3 2017. Napriek tomu, že vývoj trvá dlho, Ubisoft pravidelne informuje o postupe, avšak zatiaľ nemá hra žiadny dátum vydania.

S istotou však vieme, že hra nevyjde počas tohto fiškálneho roku, ktorý pre Ubisoft končí v marci 2021. Najlepší momentálny scenár teda bude, že Ubisoft vydá hru neskôr v roku 2021, čo bude 13 rokov od jej oznámenia.

Máte aj vy hru, na ktorú čakáte už niekoľko rokov a jej vydanie je v nedohľadne? Dajte nám o nej vedieť v komentároch.


Zaujal ťa článok? Budeme radi ak našu prácu podporíš jednoduchým lajkom na Facebooku alebo Instagrame. Ponúkneme ti ešte viac zaujímavých článkov, vtipné obrázky, ankety a samozrejme súťaže.

Zaujímavý článok
Sova valorant hra 16 hier, po ktorých sa zľahla zem
Valorant dostáva prvý skin set za 100 dolárov