Výrobca
Asobo Studio
Distribútor
Focus Home Interactive
Hru na recenziu poskytla spoločnosť
COMGAD

Plague Tale: Innocence sa odohráva v juhozápadnom Francúzsku počas storočnej vojny. Pre krajinu to sú ťažké časy nielen kvôli anglickej invázii, ale taktiež kvôli moru, ktorý hrozí, že sa rozšíri ešte viac než doteraz. Jedného krásneho popoludnia na jeseň sa Amicia De Rune so svojím otcom a psom vybrali na lov. Táto scéna vo vás navodí dojem, že je všetko dokonalé a pokojné. Práve preto očakávate, kedy sa to všetko zmení. Zrazu sa Amicia stretne s morom, ktorý sa prejavuje nie len ako hrozná choroba, ale aj ako obrovská masa potkanov, ktorá pohlcuje všetko živé, čo im stojí v ceste.

Amicia a jej otec sa vracajú domov, keď sa tu z ničoho nič objaví inkvizícia, ktorá z neznámych dôvodov chce Amicienho brata Huga. Kvôli chorobe žil malý Hugo veľmi špeciálnym životom a jeho sestra je tým pádom pre neho cudzinec. Tvárou v tvár je jej úlohou chrániť svojho brata za každú cenu. Začiatok Plague Tale vás hneď uvádza do deja množstvom cutscén a ukazuje vám úvod lineárneho, stealth akčného dobrodružstva, ktoré ukazuje súrodencov, ako sa snažia uniknúť z rodného domu, zatiaľ čo inkvizícia vraždí ich milovaných. Hugo trávi väčšinu svojho času pohltený strachom, takže je na vás, ako Amicia, aby ste ho ochraňovali, a to doslova. Musíte držať Hugovu ruku pretože ak ju na dlhší čas pustíte a ostane sám, začne kričať. Spôsobuje to problémy, najmä keď sa snažíte prejsť okolo stráže bez povšimnutia.

Amicia a Hugo ale nie sú úplne bezmocní a nemusia sa nutne spoliehať na pomoc iných.

Amicia a Hugo ale nie sú úplne bezmocní a nemusia sa nutne spoliehať na pomoc iných. Hugo je schopný zapadnúť do malých medzier, kde sa Amicia nedostane a dokáže vám otvárať nové cesty. Amicia na druhú stranu taktiež vlastní prak, ktorý môže vyradiť, omráčiť alebo dokonca zabiť vojakov. Postupom času váš arzenál rastie, a to aj vďaka receptom alchýmie, ktoré vám umožnia výrobu zápalných bômb, uspávacieho prášku, návnad na potkany či kyselín, ktoré prinútia vojakov dať si dole helmu. Všetky tieto veci vám teda otvárajú nové možnosti, ako sa zbaviť nepriateľov.

Plague Tale vám ale stále zahŕňa preferované riešenie situácie, a to buď umiestnením špecifických zložiek alchýmie vo vašej blízkosti, alebo tým, že vám váš spoločník doslova povie čo máte robiť. Každá vec teda pracuje viac ako samostatné puzzle, ktoré treba spájať dokopy, ak beriete do úvahy skutočnosť, že krysy nenávidia svetlo a najmä oheň a vďaka tomu sa potkanom buď vyhnete, alebo ich použijete proti inkvizícii. Toto je postupom hry krásne vymyslené a hra robí dobrú prácu predstieraním, že ste vo väčšom nebezpečenstve, ako v skutočnosti ste. Boj je teda stále menšou časťou hry, ale na konci niektorých kapitol sú to v podstate „klasické“ súboje s bossom.

Napriek tomu, že pôvodný scenár bol pravdepodobne napísaný vo francúzštine, dialógy sú prekvapivo dobré a charakteristika Huga je obzvlášť na vysokej úrovni. Nielenže sa vyhýba tomu, aby bol bremenom, ale je to skutočne očarujúci charakter. Je síce dosť traumatizovaný, ale v niektorých pokojných scénach je veľmi pekne vyobrazený ten krásny detský svet, v ktorom Hugo žije. Schopnosť Huga nájsť krásu a priateľstvo všade okolo neho, napriek všetkým tým hrôzam, je skutočne povznášajúca a omnoho jemnejšie ilustrovaná, ako mnoho ďalších podobných hier. Zvuk a grafika, najmä animácia, sú tiež omnoho lepšie, ako by ste mohli od tejto hry očakávať.

Finálne slovo
Príbeh Plague Tale je v podstate útek z jedného bezpečného miesta na druhé, zahŕňajúc pokrvnú líniu a starodávnu moc a jedného mimoriadneho záporáka – vodcu inkvizície. Amicia a Hugo utekajú z ustaraných fanatických náboženských pazúrov Inkvizície do náruče čiernej smrti, s bočnou návštevou storočnej vojny medzi Francúzskom a Anglickom a potom späť k inkvizícii a znova k moru. Niekedy sa to však všetko spojí do skvelého celku a hra je zaujímavou výzvou pre každého hráča.
Klady
Dejová línia
Spolupráca postáv pri postupe