fbpx
Xbox One Recenzie

RECENZIA | Rage 2

Rage 2 sdružuje dvě velká studia – Avalanche Studios, mistry otevřeného světa a id Software, tvůrci stříleček z první osoby, aby do hry dodali masakr a poskytnuli vám cíle a prostředí, které můžete totálně zdemolovat. Tyto studia jsou známy také pro série Doom, první Rage, Quake, série Just Cause a mnoho dalších úspěšných herních titulů.

Samozřejmě jak již název napovídá, jedná se o již druhý díl této série. První díl byl i podle recenzí dost slabý a tak není důležitý pro nováčky, co se týká návaznosti děje či příběhu. Hra sice občas zmíní nějakou věc z jedničky ale není to nic zásadního. První díl vyšel ke konci roku 2011, to znamená, že jsme si na dvojku pěkně dlouho počkali. Stálo to čekání ale za to? To se dozvíte v dnešní recenzi.

Pokud jste ještě o Rage 2 neslyšeli, tak se jedná o postapokalyptickou hru ve které asteroid zničil 80 % populace země a počet lidí se neustále zmenšuje. Neklidné a krvežíznivé gangy se potulují po otevřených silnicích a tyranská autorita se snaží vládnout železnou pěstí. Vy, jako Walker, poslední Strážce pustiny budete muset bojovat za spravedlnost a svobodu. Hra vás pobaví směšným bojem s vozidly, velkým chaosem a velkým otevřeným světem. Budete projíždět nepřekonanou pustinu ve které bojujete se sadistickými gangy, abyste našli nástroje a techniku ​​potřebnou k potlačení drsných pravidel Úřadu jednou provždy.

Rage 2 se ale moc nepodobá prvnímu dílu této série. Ten byl celkem seriózní a nebyl tolik šílený jako letošní pokračovaní této hry.

Jako hráči přebíráte roli Walkera, jednoho z posledních přeživších útoků na odlehlé místo známé jako Vineland. Hráči mají možnost upravit Walkerovi například pohlaví, dovednosti a oblečení. Walker ovládá různé střelné zbraně a nástroje pro boj proti nepřátelům, včetně tradičních zbraní jako je brokovnice a pistole, boomerang/Wingstick a sci-fi zbraně jako například Grav-Dart Launcher. V průběhu hry hráči, samozřejmě, získají i nové dovednosti a schopnosti jako je Overdrive, což významně zvyšuje sílu a efektivitu jejich útoků. Dále Shatter, který funguje podobně jako Síla ve Star Wars a Slam, který vyhodí Walkera do vzduchu a následně skočí zpět na zem kde udělá velkou vlnu a ta odhodí/zabije protivníky. Nepřátelé v Rage 2 se skládají z různých typů lidských banditů, mutantů, cyborg mutantů a enormních super mutantů. Hra má také závody a automobilové souboje, přičemž hráč je schopen řídit jakékoliv vozidlo v herním světě.

Rage 2 se ale moc nepodobá prvnímu dílu této série. Ten byl celkem seriózní a nebyl tolik šílený jako letošní pokračovaní této hry. Takže se spíš podobá na pokračování Mad Maxe, nebo snad Borderlands. Ale to neznamená, že je to špatně, ba naopak, hře tento šílený element vdechnul nový život. A díky tomu je hra doopravdy zábavná. Úvodní okénko bychom měli za sebou, nyní je čas na dojmy ze hry.

Rage 2 doopravdy vyniká v oblasti střelby a celkově v soubojových mechanikách. To znamená, že si s nepřáteli můžete hodně pohrát. Ve hře je hodně vidět vliv id Softwaru, soubojový systém je jako z čistokrevné Doom hry a to se nám líbí. Souboje jsou plynulé, rychlé a není těžké navazovat na sebe různé schopnosti. Střelba je také skvělá, zbraně jsou perfektně ovladatelné a u konzolové verze je aim assist tak akorát. Hra z vás neudělá nějakého robota, co prostě nemine ani jednu střelu, ale dokáže skvěle vyvážit poměr pomoci a vašeho talentu. Tento efekt vám dodá poměrně slušnou dávku spokojenosti, když zabijete bosse, nebo vystřílíte celý kemp banditů.

Část, kterou dělal id Software je skvělá, ale to bohužel nemůžeme úplně tvrdit o open world části a úkolech, které měl na starosti Avalanche Studios. Open world akce by měl být v Avalanche Studios denní chléb, ale tentokrát se doopravdy moc nepovedl. Chápeme, že většina světa v Rage 2 je poušť a skládá se z opuštěných měst a mnoho podobného, ale prostě nám přijde příliš prázdný. Tento problém má dvě možnosti řešení. Buď zmenšit mapu, nebo dodělat obsah pro zbytek mapy, který je nezaplněný. Na druhou stranu abychom jen nekritizovali Avalanche Studios, tak open world aktivity jako jsou závody, útoky na různé konvoje a souboj ve wawe aréně MBTV je fakt slušná porce zábavy.

Hra po grafické stránce není úplný zázrak, ano dá se na to dívat, a dokonce i hrát, ale že bychom si z toho tady v redakci trhali vlasy, tak to teda fakt ne. Navíc v některých částech v menu je hra hrozně zasekaná, takže než v menu přepnete mezi záložkami trvá to občas i deset vteřin, což dokáže po delší době být pěkně otravné. Při rychlé jízdě se hra občas na chvilku zasekne a pak pokračuje normálně. Nevíme, jestli tohle vyřeší nějaký patch, ale vybourat se v autě kvůli úplné blbosti je přinejmenším otravné. Jinak hra běží normálně a i když se toho děje ve hře spousta, tak si s tím naše konzole Xbox One poradila na jedničku. Optimalizace je tedy v pořádku a tak to má být. Hra je po audio stránce skvělá, respektive zvuky zbraní a schopností. Hudba v některých akčních pasážích občas úplně vypne a není nijak výjimečná, umí však doplnit atmosféru tak, jak by jste čekali.

Hra disponuje velkým počtem zbraní. První z deset zbraní je základní pistole s názvem Sidewinder Pistol. Standardní pistole s poloautomatickým a burst režimem. Další základní zbraní je Ranger Assault Rifle, což je automatická útočná puška, která nesmí chybět ve výbavě žádného Rangera. Combat Shotgun je brokovnice, která má dva způsoby střelby. První je střelba od boku – to je klasická střela, která se rozletí na všechny strany. Druhý mód je jediná střela, která dokáže odhodit nepřítele hoooodně daleko. To je užitečné, pokud na vás běží zástup nepřátel. Jednoduše je pomocí tohoto odhodíte všechny najednou. Smart Rocket Launcher je prostě hodně silný raketomet, který vypálí několik současných naváděných raket na své nepřátele, aby způsobil obrovské škody.

Dále tu máme Grav-Dart Launcher, co je speciální typ zbraně, který ignoruje gravitaci. Pomocí této zbraně můžete „přilepit“ své nepřátele v podstatě k čemukoliv. Firestorm Revolver je více granátomet než revolver. Jeho princip je založen na tom, že když vystřelíte pár nábojů do nepřítele, tak později můžete lusknout a tyto náboje vzplanou přímo uvnitř vašeho cíle. Hyper-Cannon je v podstatě hodně silný laser, který když se nabije, tak vymaže kohokoliv z povrchu zemského. Charged Pulse Cannon je velice silná zbraň, která vytvoří super nabitý EMP výbuch. Settler Pistol je zbraň, kterou dostanete, když si pořídíte deluxe edici hry. Tato zbraň se již objevila v prvním dílu hry, takže pro mnoho hráčů je to starý známý. Poslední zbraní je BFG 9000, také známa jako Big Fucking Gun. Jedná se o ikonickou zbraň z DOOM série, která je dostatečně silná, aby zabila většinu nepřátel v jediném zásahu. Náš dojem ze zbraní je nepopsatelný. Ta možnost vytvářet různé kombinace zbraní pro různé nepřátele, a k tomu ještě navíc super schopnosti vytváří téměř dokonalý soubojový systém a činí hru neskutečně akční a zábavnou.

Musíme uznat, že ze začátku se jedná o velice zábavnou aktivitu a zásluha patří vývojářům z id Software.

Příběh hry je takový jednotvárný, mise se často opakují a nejsou až tak zábavné. Únavný příběh, nezajímavé postavy, to všechno hře nedělá vůbec dobře, ale Rage 2 je nejsilnější, když se naplno věnujete totálnímu masakrování nepřátel. Hlavní zápletka je v podstatě o tom přijít na to, jak svrhnout zlou autoritu a jejího vůdce generála Crosse. V průběhu vašeho hraní, ale určitě nepojedete jen po hlavní příběhové linii a můžete navštívit například MBTV, což je povedená wave aréna, která přinese hodně zábavy a když jste dobří, tak si tím i něco vyděláte. Samozřejmě MBTV, není jediná vedlejší aktivita, zábavné je taky čištění kempů plných banditů, objevování světa a hledání Ark, které vám poskytnou nové zbraně či schopnosti.

Nastal čas na finální verdikt. Hra se nám v redakci v trailerech opravdu líbila a mysleli jsme si, že se jedná možná i o hru roku, ale jak šel čas a odehrané hodiny ve hře stoupaly, tak jsme zjistili, že to vlastně není tak úžasná záležitost a vývojáři, konkrétně z Avalanche Studios, hru úplně nedomysleli a chtělo by na ní ještě hodně zapracovat. Hlavním problémem hry je nevyužitý velký otevřený svět, opakující se design hlavních misí, grindování pro postup ve hře. Co to je? Sakra, hra má být zábavná a mnohotvárná, ne že budeme hodiny trávit bezhlavým vyvražďováním outpostů.

Ale musíme uznat, že ze začátku se jedná o velice zábavnou aktivitu a zásluha patří vývojářům z id Software, kteří nám dodali soubojový systém jak z Dooma. Což činí ovládání a pohyb ve hře plynulý a nedáme na to dopustit. Celkový dojem opravdu kazí práce vývojářů z Avalanche Studios, a je nám to opravdu líto, a nebýt toho tato hra se mohla klidně stát i hrou roku.

Rage 2

Vžite sa do úlohy Walkera, posledného Rangera, ktorý sa pustí do sporu hneď s niekoľkými miestnymi gangmi, ale hlavne s The Authority – opresívnou frakciou, ktorá v minulosti Walkera pripravila o všetko a nechala ho zomrieť v púšti.

• Platforma: Xbox One
  • Žáner: Akčná FPS
  • Výrobca: Avalanche Studios, iD Software