Výrobca
11 bit studios
Vydávateľ
11 bit studios
Hru na recenziu poskytla spoločnosť
EVOLVE PR

Pokud jste hráli velice populární hru This War of Mine, tak jste se před dvěma roky dočkali nového příběhu, s názvem Father’s Promise, který byl jako DLC, ke kterému jste nepotřebovali mít koupenou plnou hru. To bylo ale dva roky zpátky a toto DLC se týkalo pouze PC. Tento rok přichází i mobilní verze Father’s Promise na Android. A jak se vlastně tento další příběh hraje?

Jelikož se jedná o DLC ke hře This War fo Mine, tak všechny triky, mechaniky a taktiky, které fungují v základní hře, fungují i zde. Přece jenom to je skoro stejná hra, kromě příběhu. Příběh začíná Adamem ve zničeném bytě se svou velmi nemocnou dcerou Améliou v posteli. Jejich byt byl právě bombardován a po útěku Adam odvezl Amélii do činžovního domu naproti němu, který byl v lepším stavu a zdálo se, že nabízí bezpečnější dočasné útočiště. Amélie a Adam spolu přežili válku poté, co Adamova žena zemřela krátce po začátku války. Když Adamova manželka zemřela, Amélie, která bývala šťastným dítětem, náhle přestala mluvit a odpovídat slovně, odpovídala jen Adamovi v přikývnutí a gestech. Ne příliš dlouho po tom, Amelia také vážně onemocněla, což má za následek její vážně nemocný stav na začátku příběhu.

Prvních pár dní strávíme s Adamem, který  není schopen opustit byt kvůli nemoci Amélie. Jednoho dne Adamův bratr navštíví Adama a zaklepe na dveře bytu. Prosí ho, aby ho vyslechl. Adamův bratr chce, aby použili Amélii jako cestu, jak opustit zemi, protože dočasný kontrolní bod byl pro ty, kteří byli vážně zraněni nebo měli děti. Adam odmítá, trvá na tom, že pokud odejdou s Amélií za širokého denního světla, budou zabiti a Amélie v žádném státě neprojde, protože je tak nemocná. Adam a jeho bratr argumentují a končí tím, že Adam obviňuje svého bratra, že se nestará o bezpečnost své dcery a posílá ho pryč. Adam nakonec skončí ve čtvrtý den, vyčerpaný neustálým hlídáním své dcery a odmítáním spát. Po probuzení zjistí, že Amelia zmizela. Jeho nálada je depresivní a začíná hledat svou dceru. Má ale podezření, že si jeho dceru vzal jeho bratr když spal, aby přešel kontrolním bodem ven ze země.

Celý příběh je založen na hledání indícií, které vás následně dovedou o krok dál. Je to docela jiné.

Celý příběh je čím dál tím více komplikovanější, a začíná zde hon na indície. Celý příběh je založen na hledání indícií, které vás následně dovedou o krok dál. Je to docela jiné. Hra vás v tomhle ohledu vede dost za ručičku, protože to je DLC a ne základní hra. Zde máte prostě předem stanoveno, kdy se co stane. Sice to může někomu přijít jako zbytečnost, ale opět připomínáme, tohle je DLC, ne plná hra. Plná hra je čistý sandbox, ve kterém si můžete dělat co chcete. Můžete zabít kohokoliv chcete, můžete si vykrást kterýkoliv dům jak chcete, ba i dokonce mluvit s lidmi tak jak chcete. Tady ale ne.

Když se budeme bavit o hratelnosti, tak ta je stejná, jako u plné hry. Je stejně dobrá, až na pár vyjímek. Ano, na telefonu se hry nějak moc dobře neovládají, ale to zde není. Ovládání je sice kompletně převzaté ze základní hry, ale proč by měli něco měnit, když to funguje. Když se bavíme o hratelnosti, tak se pobavíme i o grafice. I přesto že to je mobilní hra, tak se dočkáte docela solidní grafiky. Co nás ale nejvíce mrzelo byly snímky za vteřinu. I na Note 8 se hra nerozjela na více než 20 snímků za vteřinu, což je dosti odrazující. Někdo možná řekne, že 20 snímků je dostačující pro tuto hru, ale není. Když si koupíte hru, tak od ní očekáváte solidní grafiku s optimálníma snímkama za vteřinu. Ne hru, kde se musíte občas zastavit jenom proto, aby se vám načetla další místnost.

Je vidět, že si autoři dali záležet na vyprávění příběhu, který je opravdu srdcervoucí.

Je to opravdu dosti zdrcující. Nic podobného jsme u jiné hry nikdy neviděl. Ale to je způsobeno špatnou optimalizací, které je prozatím nulová. Navíc se nám stávalo, že pro splnění mise jsme si museli popovídat s postavou, která měla ikonu a ovládala interakci bůhví kde v zemi zabořenou, a nešlo s ní promluvit. Museli jsme tedy vytáhnout zbraň, aby se postava lekla a následně jsem si s ní mohl popovídat. Tohle se nám stalo dvakrát za celou hru. Je to opravdu rušivý element u takto dobré hry.

Když se ale podíváme na hru z jiného pohledu, než z toho technického, tak příběh je opravdu dobrý. Je vidět, že si autoři dali záležet na vyprávění příběhu, který je opravdu srdcervoucí. Během hraní máte pocit, že vám opravdu záleží na Adamovi, ať už když ho bodnou nožem, nebo ho postřelí. Máte prostě o něho strach. Nechcete aby umřel. Protože kdyby zemřel, nebyl by nikdo, kdo by mohl najít Amélii, která je celá váš svět.