sony playstation pokuta Sony zaplatí pokutu za zavádzanie zákazníkov

Sony zaplatí pokutu za zavádzanie zákazníkov

Spoločnosť Sony bola vyše roka v spore s Austrálskou obchodnou inšpekciou, kvôli pravidlám, ktoré uvádza v prípade vrátenia peňazí zákazníkom. Tento spor Sony nakoniec prehralo a musí zaplatiť pokutu vo výške 3,5 milióna austrálskych dolárov.

Spor začal, keď sa štyria zákazníci Sony sťažovali na politiku vracania peňazí, keďže po zakúpení hry ju už nemali možnosť vrátiť a získať tak svoje peniaze späť. Sony uvádza, že na vrátenie zákazník nemá nárok, ak si zakúpenú hru stiahne alebo ubehne 14 dní od jej kúpy. Táto politika je však v rozpore s austrálskym zákonom, ktorý niečo také nedovoľuje.

Vo svojom stanovisku obchodná inšpekcia tvrdí, že Sony sa k vráteniu peňazí týmto štyrom zákazníkom vyjadrila, že vrátiť sumu za kúpu môže iba vtedy, ak im to schváli vydavateľ samotnej hry. Piaty zákazník sa dočkal odpovede, že svoje peniaze môže dostať späť iba do virtuálnej peňaženky obchodu PlayStation. Odtiaľ sa, samozrejme, peniaze nedajú vybrať.

Aj keď spor trval vyše rok, finálne rozhodnutie padlo až dnes. Zástupca inšpekcie hovorí, že v žiadnom prípade nestráca zákazník po 14-tich dňoch svoje práva. Podľa jeho slov, to, čo Sony tvrdí zákazníkom, je v rozpore s austrálskym zákonom o ochrane spotrebiteľov. Peniaze sa taktiež musia vracať späť v hotovosti alebo prevodom na účet v takej výške, za akú si tovar zákazník kúpil. Až keď sa sám zákazník rozhodne, že chce peniaze radšej vo virtuálnej peňaženke, sa tak môže stať.

Nie je to prvýkrát, čo austrálska inšpekcia narobila problémy hernému obchodu. Podobný prípad prehral v minulosti aj Steam za veľmi podobnú politiku vracania peňazí.

Zdroj: VG247


Zaujal ťa článok? Budeme radi ak našu prácu podporíš jednoduchým lajkom na Facebooku alebo Instagrame. Ponúkneme ti ešte viac zaujímavých článkov, vtipné obrázky, ankety a samozrejme súťaže.

Zaujímavý článok
Charles Chiang zo spoločnosti MSI
Zomrel šéf MSI Charles Chiang